Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Tonino Carotone


Συνέντευξη με ένα μαφιόζο
Ισπανικό μουσικό μανιφέστο από έναν από τους πιο εκκεντρικούς μουσικούς της δεκαετίας

Του Αλέξανδρου Σαλαμέ
adisalames
@yahoo.com

Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε στην Μεξικάνικη μουσική παράδοση και μουσική και πως την συνέδεσες με την punk;

Η Μεξικάνικη μουσική, έχει μια ποικιλομορφία. Έχει βάθος και ένα πνεύμα γιορτινό. Είναι συνάμα θλιμμένη και χαρούμενη. Θαυμάζω πολλούς Μεξικάνους καλλιτέχνες, όπως ο José Alfredo Jiménez, που κάποια από τα τραγούδια του είναι πραγματική ποίηση. Πάντα μπορεί να βρεθεί τρόπος να συνδεθούν δύο είδη μουσικής όταν υπάρχει μία κοινή βάση. Η punk εμπεριέχει μεγάλη δόση ειρωνείας, ταυτόχρονα είναι allegro όπως και η Μεξικάνικη και έχει μια σκοτεινή και άγρια πλευρά, η οποία μπορεί να σε οδηγήσει σε μεθυστικό παραλήρημα.

Πως λειτούργησε η φυλακή σε προσωπικό αλλά και σε επίπεδο έμπνευσης; Υπάρχει κάποια πολύ δυνατή στιγμή που να θέλεις να την διηγηθείς από την παραμονή σου εκεί;

Υπάρχουνε πολλές ιστορίες που θα μπορούσα να διηγηθώ. Το σημαντικό όμως είναι ότι γνώρισα από κοντά ανθρώπους του υποκόσμου, έμαθα πολλά πράγματα, είδα πέρα από το προφανές, αυτό που δεν φαίνεται και που η κοινωνία δεν σε διδάσκει. Διάβασα αρκετά και καλλιεργήθηκε μέσα μου σε μεγάλο βαθμό μια επαναστατική συνείδηση. Ασφαλώς όλη αυτή η εμπειρία έχει επηρεάσει τη ζωή μου, αλλά και την τέχνη μου.

Στην Ελλάδα πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία χρόνια για το ζήτημα της υποχρεωτικής στράτευσης. Ποια είναι η δική σου θέση ύστερα από όσα πέρασες;

Εγώ έζησα ένα χρόνο στη φυλακή γι’ αυτό το λόγο. Η μιλιταριστική πολιτική πρέπει να εξαφανιστεί, γιατί μπορεί να οδηγήσει στο χάος και την τραγωδία. Η πατριωτική συνείδηση μπορεί να εμφυσηθεί και με διαφορετικούς τρόπους. Η στρατιωτική θητεία, είναι χάσιμο χρόνου. Είναι απαράδεκτο τον 21ο αιώνα να φυλακίζεται κάποιος άνθρωπος, που δεν θέλει να καταταγεί στον στρατό.

Manu Chao. Τόσα χρόνια ύστερα από την συνεργασία σας, μπορείς να μου δώσεις ένα δικό σου ορισμό για αυτό τον μουσικό;

Για μένα ο Manu Chao είναι ένας κορυφαίος καλλιτέχνης και άνθρωπος.

Το Mondo Difficile πιστεύεις, ότι έχει τα φόντα για να χαρακτηριστεί κλασικό άλμπουμ;

Ναι, γιατί όχι;!

Το «κόσα νόστρα» στυλ με το οποίο συστήθηκες είναι καθαρά για αισθητικούς λόγους ή έχει κάποιο βαθύτερο συμβολισμό;

Ο λόγος που έχω αυτό το στυλ, είναι γιατί με κάνει και νιώθω άνετα και από αισθητική άποψη ταιριάζει με τη μουσική μου.

Η αγγλική γλώσσα δεν σε απασχόλησε ποτέ; Δεν μπήκες στον πειρασμό ποτέ να βγάλεις ένα cd στα αγγλικά για να ακουστείς σε μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη;

Μέχρι στιγμής όχι. Βέβαια στο νέο μου cd έχω τραγουδήσει στα αγγλικά ένα τραγούδι, συνοδεύοντας τον Eugene από τους Gogol Bordello. Δεν απορρίπτω τα αγγλικά, όπως δεν απορρίπτω τα γιαπωνέζικα! Απλώς δεν είναι μια από τις προτεραιότητές μου. Προτιμώ να τραγουδώ στα ισπανικά και τα ιταλικά.

Ισπανία-Ιταλία-Ελλάδα. Θεωρείς, ότι υπάρχει ένα ιδιαίτερο τρίγωνο πολιτισμού ανάμεσα σε αυτές τις τρεις χώρες;

Φυσικά! Είμαστε τρεις μεσογειακές χώρες με πολλά κοινά στοιχεία στον πολιτισμό μας, την ιδιοσυγκρασία μας και τις συνήθειές μας. Τα κοινά αυτά στοιχεία μπορύν να παρατηρηθούν σε τόσους πολλούς τομείς, από τη γλώσσα μέχρι την κουζίνα μας. Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να μη μας συγκινούν τα ίδια ακούσματα?

Live όπως λέμε ζωντανός;

Πιο ζωντανός!!! Γιατί στο live έχω τη δυνατότητα να εκφράσω και να μοιραστώ τον αυθορμητισμό μου με τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό απ’ ό,τι τις υπόλοιπες ώρες της μέρας.

Ο επόμενος χρόνος τι θα σου φέρει;

Σε πρώτη φάση είναι την κυκλοφορία του νέου μου δίσκου, τις συναυλίες που θα κάνω με την καινούργια μου μπάντα που θα παρουσιάζει τα νέα μου τραγούδια και ύστερα από όλα αυτά θα κάνω λίγες μέρες διακοπές!

Πες μου τα πέντε πράγματα που σε ξενερώνουν στον πλανήτη γη το 2008;

1) Η αδιαφορία

2) Η εξουσία και ο πόλεμος

3) Ο καταναλωτισμός

4) Η παραπληροφόρηση

5) Η φτώχεια ως αποτέλεσμα της κοινωνικής αδιαφορίας.

Info:

Ο Tonino Carotone εμφανίζεται την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου στο κλειστό γήπεδο ΧΑΝΘ στις 21.00

Toninos μικρά:

Οι πωλήσεις του στην Ιταλία ξεπέρασαν τους 100.000 δίσκους

Το Me Cago en el amor χρησιμοποιήθηκε στην διαφημιστική καμπάνια της Fila

Στην φυλακή γράφτηκαν τα σπουδαιότερα κομμάτια της καριέρας του

Ονόμασε ο είδος που παίζει…Μεξικάνικο πανκ

2 σχόλια:

xardoum είπε...

Πήγες στον Carotone? Πώς σου φάνηκε στη συνέντευξη??

Αλέξανδρος Σαλαμές είπε...

Ωραίος τύπος. :)