Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

SHENG QI


Γεννήθηκε το 1965 στο Hefei στην Κίνα. Ζει και εργάζεται στην Κίνα.

Ο Sheng Qi, με βάση του το Πεκίνο, είναι ίσως γνωστότερος για την προσωπική του πράξη αντίστασης μετά τα γεγονότα της Πλατείας Τιενανμέν τον Ιούνιο του 1989, όταν έκοψε το μικρό δάχτυλο του αριστερού χεριού του. Έκτοτε, έχει ενσωματώσει την εικόνα και την ιδέα του αυτό-ακρωτηριασμού στο έργο του, που περιλαμβάνει φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική και performance. Η πρόσφατη δουλειά του συνεχίζει στο πνεύμα της διακριτικής αλλά ωστόσο σθεναρής ανατροπής και της ήρεμης πολιτικής διαμαρτυρίας.

Η μνήμη εκατοντάδων εκατομμυρίων Κινέζων

"Η τέχνη μου είναι η μνήμη μου.
Δεν είμαι απλά ένας καλλιτέχνης. Είμαι ένας παρατηρητής και καταγραφέας της ιστορίας.
Χρησιμοποιώ το πινέλο μου για να καταγράψω την ιστορία της Κίνας στη διάρκεια της δικής μου ζωής, από το 1965.
Τα γεγονότα αυτά είναι όντως σημαντικά επειδή επηρεάζουν εκατοντάδες εκατομμύρια Κινέζους και έχουν διαμορφώσει τη δική μου ζωή.
Έτσι, εξακολουθώ να τα καταγράφω όσο πιο πιστά μπορώ με κόκκινο και μαύρο χρώμα".

Δεν υπάρχουν σχόλια: